LH233U Lärande för utmaningsdriven utbildning med globala utvecklingsmål 3,0 hp

Utbildningens syfte är att ge kunskap i utmaningsdriven utbildning och praktiska färdigheter i att kunna planera och genomföra projektkurser som har sin utgångspunkt i samhällsutmaningar och hållbarhetsmål. I kursen ingår förutom utmaningsdriven pedagogik och dess olika aspekter, som t.ex. handledning och examination, även praktiska metoder och verktyg för genomförande av utmaningsdrivna projekt, metoder för planering och uppföljning av effektmål och samhällsgenomslag, samt modeller och metoder för att arbeta med hållbarhetsmål i utmaningsdrivna projekt.
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan LH233U (VT 2023–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Kurslitteratur
Examination och slutförande
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift, 3,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.