Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

ME292U Telecom Business Competence Development (TBCD7) /Uppdragsutbildning/ 7,0 hp

Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Rubriker med innehåll från kursplan ME292U (HT 2008–) är markerade med en asterisk ( )

Innehåll och lärandemål

Kursinnehåll

Ingen information tillagd

Lärandemål

After participating in the course activites the participant will have gained knowldge related to:

  • Technology trends, market trends and other trends in the business environment
  • Changing customer behaviours, customer segmentation and management of customer relations.
  • On a general level be able to analyse gradual, incremental as well as redical technological changes and the mechanisms that contribute to industrial and technological breakthrought or lock-ins - with particular focus on web-based products and services.
  • On a specific level be able to identify and account for the possible/probable technological changes of relevance to telecom operators like TeliaSonera (TS) and formulate potential implications of this for work on business strategy.
  • Based on this competence be able to formulate plans of action for how a company such as TeliaSonera can realise cost effective and innovative customer solutions and also take the initiative for/contribute to the development of the industry.

In addition, the participant will be able to:

  • Write, critically examine, judge and present a business case.
  • Work across functional and professional borders within TeliaSonera.
  • Work in cross-disciplinary intercultural teams.
  • Account for different price and revenue models.

Kurslitteratur och förberedelser

Rekommenderade förkunskaper

Ingen information tillagd

Utrustning

Ingen information tillagd

Kurslitteratur

Berggren, C. & Laestadius, 2003, "Co-development and composite clusters - the secular strength of Nordic telecommunications", Industrial and Corporate Change, Vol. 12, No 1, p. 91-114.

Utterback, 1994, Mastering the Dynamics of Innovation, Boston, Mass., Harvard Business School Press. ch (1-4, 7-8)

Dixit, Sudhir, 2006, "On Fixed-Mobile Network Convergence", Wireless Personal Communication, No 38, p. 55-65.

"When everything connects", the Economist 28/4 - 4/5 2007.

Kim, W. Chan and Mauborgne, Renee. 2005. Blue Ocean Strategy. Harvard Business School Publishing, USA

Olsson A. 2003. Understanding Changing Telecommunications - Building a Successful Telecom Business. Teledrom AB, Sweden, ch 2.

Anderson, Chris, Long Tail - Why the Future of Business is Selling Less of More.

Jarvenpaa, S. and Lang, K., 2005. "Managing the Paradoxes of Mobile Technology", Information Systems Management, Fall 2005, p. 7-23.

Moore, G.A., 2002, Crossing the Chasm, New Yourk, Harper Collings, Part I and p 107-114.

Martikainen, O., 2007, "Business Process Productivity Improvements enabled by Broadband and Mobile Telecom Services", Proc. of the 46 Congress FITCE, Warsaw 30.8 - 1/9 2007.

Examination och slutförande

När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.

Betygsskala

A, B, C, D, E, FX, F

Examination

  • TEN1 - Tentamen, 7,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F

Möjlighet till komplettering

Ingen information tillagd

Möjlighet till plussning

Ingen information tillagd

Examinator

Etiskt förhållningssätt

  • Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
  • Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
  • Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.

Ytterligare information

Kursrum i Canvas

Registrerade studenter hittar information för genomförande av kursen i kursrummet i Canvas. En länk till kursrummet finns under fliken Studier i Personliga menyn vid kursstart.

Ges av

Huvudområde

Industriell ekonomi

Utbildningsnivå

Avancerad nivå

Påbyggnad

Ingen information tillagd

Övrig information

This course is a commissioned education and is financed by a company. You may as a student not apply for or be accepted for a commissioned education.