- grunderna inom logistik
- det egna lärandet
- presentationsteknik
- gruppdynamik
ML2114 Logistikutveckling 7,5 hp
Denna kurs är avvecklad.
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagd
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan ML2114 (HT 2017–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter genomförd kurs skall kursdeltagaren kunna:
- Beskriva operativa logistikprocesser, förklara grundläggande logistikbegrepp och tillämpa grundläggande metoder inom logistik.
- Identifiera och sammanfatta relevant kunskapsinnehåll och analysera ett case utifrån den kunskapen inom givet område
- Presentera en teknisk rapport muntligt och skriftligt samt kunna opponera på ett annat arbete.
- Reflektera över sitt eget lärande och sin projektgrupps projektprocess samt aktivt delta i att sätta upp mål och spelregler för projektgruppen
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Universitetsstudier motsvarande minst 120 högskolepoäng samt dokumenterade kunskaper i svenska B och engelska A eller motsvarande.
Kurslitteratur
- Jonsson, P. & Mattson, S-A (2016), Logistik – Läran om effektiva materialflöden, Studentlitteratur, ISBN 978-91-44-11077-6
- Utdelat material
Examination och slutförande
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift, 1,5 hp, betygsskala: P, F
- PRO1 - Projekt, 3,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
- TEN1 - Tentamen, 3,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Övriga krav för slutbetyg
Godkänd tentamen, godkänt projekt och godkända inlämningsuppgifter
Betyget är viktat enligt examinationsmomentens omfattning.
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.