Masterstudenter presenterade sina uppsatser för fastighetsbranschen

en grupp personer står uppradade
Foto: Ellen Norman, Samhällsbyggarna
Publicerad 2023-06-12

Den 7 juni 2023 presenterade en grupp masterstudenter inom fastighetsekonomi och finans sina examensarbeten för fastighetsbranschen. Ett seminarium arrangerat av the Swedish Property Research Forum (Sepref), en sektion inom Samhällsbyggarna, i samarbete med institutionen för fastigheter och byggande och MSCI.

"Under Seprefs seminarium diskuterade våra studenter en rad frågor med särskild fokus på hållbarhet, grön finansiering, klimatrelaterad rapportering, elasticiteti bostadsutbudet i svenska kommuner och balansgången mellan energikrav och kulturhistoriskt värde. Det är viktigt för våra studenter att förmedla resultaten av sina examensarbeten till näringen och att få möjlighet att knyta nya kontakter" säger Sviatlana Engerstam, adjunkt på avdelningen för fastighestekonomi och finans.

Under våren 2023 skrev studenter 42 examensarbete inom fastighetsekonomi och finans på masternivå.

Masterprogram, fastigheter och byggande

Målet med utbildningen är att utbilda entreprenöriella samhällsbyggare som är attraktiva för arbetsmarknaden och har fördjupade kunskaper inom områdena byggprojektledning, fastighetsekonomi och fastighetsjuridik. Studenterna ska tränas i att samarbeta över gränser, arbeta självständigt, ta egna initiativ och skapa nya idéer för ett hållbart samhälle.

MSc Real Estate and Construction Management

Innehållsansvarig:infomaster@abe.kth.se
Tillhör: Institutionen för fastigheter och byggande
Senast ändrad: 2023-06-12