Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

ML1333 Produktutveckling, projektkurs 15.0 hp

Kurs-PM VT 2021-61467

Version 1 – 2020-10-27 12:33:56

Kursomgång

VT 2021-1 (Startdatum 2021-01-18, Svenska)

Undervisningsspråk

Svenska

Kursen ges av

ITM/Hållbar produktionsutveckling

Kurs-PM VT 2021

Presentation av kursen

Kursens övergripande mål är att ge studenterna en erfarenhet av industriell produktutveckling som genomförs enligt grupporienterade samarbetsformer. Genom en parallell behandling av teknisk produktutveckling, problemlösning, projektmetodik och gruppdynamik söks ett helhetsperspektiv på utvecklingsprocessen.

Rubriker markerade med en asterisk ( * ) kommer från kursplan version VT 2020

Innehåll och lärandemål

Kursinnehåll

Det viktigaste innehållet i kursen i produktutveckling är studentens val av ett projektämne som tagits in i kursen, vilket kan komma från en mängd olika sverigebaserade industrier. Vid genomförandet av projektet kommer du att visa din förståelse för nästan allt tidigare kursarbete och utveckla en djupare förståelse för vikten av att kvalificera på ett tekniskt sätt kundbehov och fördelar, produktfunktion, produktdesign och tekniska egenskaper och beskriva ett lämpligt medel av att realisera projektet ämnesresultat med tanke på hållbar produktutveckling.

Lärandemål

Efter godkänd kurs ska studenten kunna 

  • utarbeta och verkställa en projektplan för ett produktutvecklingsprojekt
  • redogöra för betydelsen av lagarbete och samverkan i mångdisciplinära och mångkulturella projektgrupper
  • identifiera och utvärdera sitt eget beteende i arbetsgrupper och relatera detta till arbetsgruppens dynamik
  • värdera nya teknikområden samt kunna beskriva de förändringar som den tekniska utvecklingen medför samhället
  • identifiera, prioritera och tillämpa relevanta konstruktionsparametrar för produktutvecklingsarbetet
  • muntligt, skriftligt och med hjälp av erforderliga fysiska modeller redovisa utfallet av ett produktutvecklingsprojekt
  • identifiera och tillämpa olika förhållningssätt och ställningstaganden med avseende på etnicitet, mångfald, etik, och kön

Läraktiviteter

Examination Activities

The course has the following examination activities (i.e. course blocks), which will be used to construct a grade of your demonstrated fulfillment of the Learning Outcomes as you work with the tasks planned in the course. See the specific tasks associated with the course block for additional information about Assessment Criteria and other guidelines.

PROA

  • You will execute, with a team other students in the course, the selection of which are agreed upon by the Examiner, a product development and design project in which you will apply all the knowledge you have acquired in your education to date.
  • The project will be planed by the team of students to follow the KTH Södertälje Project template. Individual assessment of student performance will be applied in PROA. Guidelines for the proper execution of this project following this project template will be presented during the course.
  • The final grade for the course block is A to F. Some activities in planned for execution in the course block will be assessed as P / F according to the Assessment Criteria and applied towards the final grade in the course.

REDA

  • There will be a range of different activities that will be used to assess your development during the course.
  • Some of the activities planned for this course block are in relation to the project and others are in relation to your individual comprehension of the course content.
  • The final grade for the course block is A to F. Some activities in planned for execution in the course block will be assessed as P / F according to the Assessment Criteria and applied towards the final grade in the course.

Course Execution

  • Participation in every scheduled activity in the course is mandatory for successful completion of the project, PROA, in the course.
  • The course is designed and planned for each student to acquire, for their individual comprehension, the content of the course for application in solving the tasks presented during the course.
  • All activities in the course are designed to engage the Learning Outcomes. Every scheduled course activity will be used for the examination of the student during the course according to the Assessment Criteria described in this Course Synopsis and published in the course on the Canvas LMS.
  • The execution of the project planned for the course is based on the development of an artifact (i.e. a Technical System), which must be the result of a collaboration of all the student members of the project team.
  • Students will be assigned to a project team by the Course Responsible teacher before the start of the project.
  • The student is individually responsible for their participation in the project team. If a student fails to adequately participate in the project, they will be excluded from the project group and commensurately receive an "F" for PROA in the course.
  • Students are expected to demonstrate in the project all the Learning Outcomes previously fulfilled during their coursework at KTH Södertälje, up to and including the current term and period.
  • Canvas LMS (kth.instructure.com) will be used by all project groups to administrate any and all project materials, with the exception of any documentations made using Creo or Alias.

Förberedelser inför kursstart

Kurslitteratur

The following printed text will be used for a Reading Assignment. When you purchase a copy of this text you will get a code that you need to use to complete an online assessment. Do not buy a second-hand book, because the code in the book may have already been used.

  • Gallup, CliftonStrengths for Students, Gallup Press, ISBN: 978-15-95-62125-2.

As an alternative, you may purchase the following;

  • Tom Rath, StrengthsFinder 2.0, Gallup Press, ISBN: 978-15-95-62015-6.

The following printed texts will be used for reference in the project.

  • Åsa Wikberg Nilsson , Åsa Ericson och Peter Törelind, Design - Process och Metod, Studentlitteratur AB, ISBN: 978-91-44-10885-8.
  • Karl T. Ulrich och Steven D. Eppinger, Produktutveckling - Konstruktion och design, Studentlitteratur AB, ISBN 978-91-44-07421-4.

Utrustning

  • Tumstock
  • 15cm skjutmått

Programvara

The following applications will be used in the project during the course and are made available in all the computer las at KTH Södertälje.

  • Creo Parametric and Simulate 5.0
  • Windchill
  • Evernote
  • LEGO Mindstorms EV3

Examination och slutförande

Betygsskala

A, B, C, D, E, FX, F

Examination

  • PROA - Projekt och övningar, 7,5 hp, Betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
  • REDA - Skriftliga och/eller muntliga redovisningar, 7,5 hp, Betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F

Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s samordnare för funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.

Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.

Examinator beslutar, i samråd med KTH:s samordnare för funktionsnedsättning (Funka), om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning. Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter. 

Avsnittet nedan kommer inte från kursplanen:

The course blocks are weighted for the final course grade as follows, calculated in Canvas LMS;

  • PROA = 50%
  • REDA = 50%

The final recommended course grade is calculated in Canvas LMS, using a grading scale of A to F, based on the individual performance of the student in all activities executed during the course, with the following points based grading scale:

Grade
Range of completed points:
A
%
B
%
C
%
D
%
E
%
F
%
Fx

"Fx" is offered when your course block or course grade falls between 40% and 45%. See the following section for clarification.

Möjlighet till komplettering

This section is applicable when a course block or assignment is "Fx".

  • Additions made by a student to improve on the quality of an assignment are allowed according to the assignment instructions, unless otherwise stipulated.
  • A formal written request must be made to the examiner by the student (use e-post).
  • A request to improve an assignment must be completed according to the assignment instructions during the term of the course.
  • If the student does not complete the required assignment additions, the assessment result will remain as "F".

Möjlighet till plussning

  • Improvement of the course grade can only be made after the end of the course and then only after the final grade has been reported to LADOK.
  • Improvement of the grade for the course may only take place after consultation with the examiner.
  • The student must prepare their own job description that demonstrates how they shall improve their performance with respect to a specified Learning Outcome.
  • Course activities may not be used to improve the course grade. That is, the student must formulate his or her own task.
  • The forms, "Request for Review of Grades" (Swedish, begäran om omprövning av betyg), shall be used.
  • When the assignment has been approved for start, it must be completed for examination before beginning of the next course.

Etiskt förhållningssätt

  • Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
  • Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
  • Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.

Ytterligare Information

Ingen information tillagd

Fakta om kursomgång

Startdatum

2021-01-18

Kursomgång

  • VT 2021-61467

Undervisningsspråk

Svenska

Kursen ges av

ITM/Hållbar produktionsutveckling

Kontakter