Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Ändringar mellan två versioner

Här visas ändringar i "Kursutveckling" mellan 2016-09-12 12:22 av Johan Flid Fridell och 2018-09-20 10:18 av Lars Wingård.

Visa nästa > ändring.

Kursutveckling

"Kursutveckling" är just nu endast synlig för lärare och assistenter¶
* Kursutveckling är sidor som kan adderas till kurswebbsidan. Läs mer: Kursutveckling – syfte och anvisningar (eller se kort beskrivning nedan).
* Tips: om du använder LEQ Kursutvärderingar kan du få kursdata automatiskt till din kursanalys.
Vill du att denna sida ska vara synlig för studenter så redigerar du sidan och:¶
* Tar bort denna hjälptext (ovanför linjen)
* Ändrar synlighet under ”Få
beskriver hur kursen fungerar i dag och hur den utvecklas. Här finns årsvisa sammanställningar av kursupplägg och analyser av dessa. Två huvuddelar ingår: Kursdata & kursanalys samt Kurs-PM.¶

Kursdata & kursanalys Här hittar du viktiga kursdata, exempelvis ansvarig lärare, för vilka kursen ges, antalet studenter, examinationsgrad och förändringar som gjorts. För obligatoriska kurser beskrivs även hur kursen anpassas till utbildningsprogrammet vad gäller CDIO eller andra moment.¶

Du kan också hitta kursanalyser där kursansvarig lärare diskuterar hur kursen fungerar utifrån kursenkäter, kursnämndsmöten och/eller andra erfarenheter under kursens gång. Förslag till förändringar infö
r lnäsa”.
ta kursomgång ges också.¶

Kursutveckling beskriver hur kursen fungerar i dag och hur den utvecklas. Här finns årsvisa sammanställningar av kursupplägg och analyser av dessa. Två huvuddelar ingår: Kursdata & kursanalys samt Kurs-PM.

Kursdata & kursanalys Här hittar du viktiga kursdata, exempelvis ansvarig lärare, för vilka kursen ges, antalet studenter, examinationsgrad och förändringar som gjorts. För obligatoriska kurser beskrivs även hur kursen anpassas till utbildningsprogrammet vad gäller CDIO eller andra moment.

Du kan också hitta kursanalyser där kursansvarig lärare diskuterar hur kursen fungerar utifrån kursenkäter, kursnämndsmöten och/eller andra erfarenheter under kursens gång. Förslag till förändringar inför nästa kursomgång ges också.

Kursenkät med statistik HT14¶

Kursanalys HT14¶

Kursenkät med statistik HT15¶

Kursanalys HT15¶

Kursenkät med statistik HT16¶

Kursanalys HT16¶

Kursenkät med statistik HT17¶

Kursanalys HT17¶

Kurs-PM (historik) Kurs-PM beskriver hur undervisningen har lagts upp i olika kursomgångar. Den är en detaljering av Kkursplanen (som bl. a. beskriver kursens syfte och lärandemål).

Kurs-PM HT08 Betygskriterier HT08¶

Kurs-PM HT09 Betygskriterier HT09¶

Kurs-PM HT10 Betygskriterier HT10¶

Kurs-PM HT11 Betygskriterier HT11¶

Kurs-PM HT12 Betygskriterier HT12¶

Kurs-PM HT13 Betygskriterier HT13¶

Kurs-PM HT14 Betygskriterier HT14¶

Kurs-PM HT15 Betygskriterier HT15¶

Kurs-PM HT16 Betygskriterier HT16¶

Kurs-PM HT17 Betygskriterier HT17¶

Kurs-PM HT18 Betygskriterier HT18¶