Visa version

Jämför < föregående | nästa >

Examensarbete

Allmänt om examensarbetet

En huvuddel av studierna ska vara avklarade innan examensarbetet får påbörjas.

Examensarbetet utgör en del av en ämnesfördjupning och det innebär att examensarbetet i normalfallet ska genomföras inom den ämnesfördjupning som du förberetts för. Om du önskar utföra examensarbete inom ett ämnesområde som ligger utanför utbildningsområdet ska detta godkännas av programansvarig lärare.

Examensarbetet kan utföras inom en institution eller på ett företag. Examensarbetet kan även utföras utomlands. Examensarbetet genomförs individuellt eller tillsammans med en annan student.

Examinator för examensarbetet är en utsedd lärare anställd vid KTH. Handledare utses av examinator. Flera handledare kan utses. Om examensarbetet utförs vid till exempel ett företag bör en handledare utses även vid företaget.

Information om rutiner, blanketter med mera finns på följande sida ICT examensarbete.

ICT exjobbspool

I skolans egna exjobbspool kan du söka efter examensarbeten ICT exjobbspool.