Metodik för livscykelanalyser.
FAG3202 Livscykelanalys, fördjupningskurs 7,5 hp
Information för forskarstuderande om när kursen ges
Kontakta: Göran Finnveden, goran.finnveden@infra.kth.se
Välj termin och kursomgång
Välj termin och kursomgång för att se aktuell information och mer om kursen, såsom kursplan, studieperiod och anmälningsinformation.
Kursval
Gäller för kursomgång
HT 2023 Start 2023-10-30 programstuderande
Anmälningskod
51471
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Kursen ska ge en eleverna kunskap om aktuella frågeställningar inom området livscykelanalyser och fördjupade kunskaper om någon metodikaspekt.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Förkunskapskraven är grundläggande praktisk kunskap om livscykelanalyser demonstrerad genom en godkänd kurs i livscykelanalys eller genom att ha genomfört en publicerad livscykelanalys eller motsvarande.
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Kurslitteraturen består dels av en del som är gemensam för alla studenterna och dels en del som väljs individuellt av studenterna i samråd med kursansvarige. Den gemensamma litteraturen väljs så att det ger en översikt över aktuella forskningsfrågor inom området livscykelanalyser och ger studenterna en gemensam bas. Den individuella litteraturen väljs så att studenterna kan fördjupa sig i någon specifik frågeställning. Kurslitteraturen omfattar normalt ca 500 sidor och består huvudsakligen av vetenskapliga artiklar.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift, 7,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Kurskraven är ett godkänt kurspapper och aktivt deltagande i seminarierna.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.