Litteraturstudier inom ett bestämt ämne, enligt överenskommelse mellan doktorand och examinator före kursstart.
FAL3110 Industriell ekologi: Litteraturkurs F 7,5 hp

Information per kursomgång
Information för HT 2025 Start 2025-10-13 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2025-10-13 - 2026-01-26
- Perioder
HT 2025: P2 (7.5 hp)
- Studietakt
33%
- Anmälningskod
10681
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
- Ingen information tillagd
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FAL3110 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Kursen syftar till att ge doktoranden fördjupade och / eller breddade kunskaper inom Industriell ekologi, sitt specifika forskningsområde eller inom annat teoretiskt eller tillämpat ämne av vikt för avhandlingsarbetet.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Behörig till forskarstudier.
Kurslitteratur
Litteraturen överenskoms mellan doktorand och examinator.
Examination och slutförande
Betygsskala
Examination
- RED1 - Redovisning, 7,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Övriga krav för slutbetyg
Skriftlig rapport eller muntlig tentamen/presentation.
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.