Kursinnehållet bestäms av forskningsområdet den aktuella deltagaren arbetar inom, men kommer att hållas inom ramarna för B2B-marknadsföring.
FME3524 Litteraturkurs i industriell marknadsföring 7,5 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: VT 2021
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInformation för forskarstuderande om när kursen ges
Kursen ges på engelska.
Kursen börjar i november 2012 och deltagarantalet är begränsat till tio (10) personer. För registrering vänligen kontakta professor Esmail Salehi-Sangari (ess@indek.kth.se).
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter genomförd kurs bör kursdeltagarna ha tillgodogjort sig en nödvändig grundstomme av litteratur för sitt forskningsarbete. Kurslitteraturen kommer noggrannt att väljas ut och granskas för anpassning till studenternas forskningsfråga och kommer att vara inriktad på forskningsområdet industriell marknadsföring.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Rekommenderade förkunskaper
Kursdeltagarna måste vara doktorander och ha fullbordat följande doktorandkurser:
ME3513 Vetenskapsfilosofi och ingenjörsarbetets kunskapsbildning, eller liknande
ME3515 Kvalitativa Metoder, eller liknande
ME3518 Kvantitativa forskningsmetoder, eller liknande
ME3521 Industriell marknadsföring
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.