Experimentell träning att utnyttja superupplösande mikroskopi.
Träning på att presentera och planer sin egen forskning och inom denna belysa applicerandet av superupplösande fluorescensmikroskopi.

Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FSK3514 (HT 2019–)Experimentell träning att utnyttja superupplösande mikroskopi.
Träning på att presentera och planer sin egen forskning och inom denna belysa applicerandet av superupplösande fluorescensmikroskopi.
Fördjupad förståelse för superupplösande fluorescensmikroskopi och alla dess modaliteter (SIM, STED, dSTORM, PALM) och dess användande för biologisk forskning (fördelar & nackdelar).
Antagen som doktorand - samt inskickat projektformulär (ALM access form)
Nedladdningsbar från www.scilifelab.se/facilities/alm/
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala: P/F
Skriftlig inlämnad projektplan (3-4 sidor) över sin egen forskning där superupplösande fluorescensmikroskopi appliceras på ett optimalt/relevant sätt utifrån kunskapsinhämtning från kursen.
Hemsida: nmisweden.se/events/srm.html