Praktik på tyska företag via Tyska-Svenska Handelskammaren

Publicerad 2022-10-17

Tysk-Svenska Handelskammarens Talangprogram är öppen för ansökningar fram till den 31 oktober 2022. De söker masterstudenter inom ekonomi eller teknik som har grundkunskaper i tyska och vill göra betald praktik på ett av deras medlemsföretag i Tyskland. Praktiken ska äga rum i tre till sex månader under 2023.

Talangprogrammet är ett exklusivt stipendium från Tysk-Svenska Handelskammaren för studenter som läser ett masterprogram med ekonomisk eller teknisk inriktning på utvalda universitet. Du som student förmedlas en betald praktikplats i upp till sex månader på ett större företag i antingen Tyskland eller Sverige.

Talangprogrammet är till för dig som student som har mycket goda studieresultat från ett antal utvalda högskolor i Sverige eller Tyskland. Du får en praktikplats vid ett av Tysk-Svenska Handelskammarens medlemsföretag som till exempel Volkswagen, Bosch, Volvo, E.ON, Electrolux, eller Remondis Service International och får en mentor på ledningsnivå hos företaget. I Handelskammarens talangprogram ingår även stöd till rese-, levnads- och kvalificeringskostnader.

Ansök senast 31 oktober.

Läs mer och ansök på Tysk-Svenska Handelskammarens hemsida