Begränsade öppettider på biblioteket

Detta gäller på KTH Biblioteket till och med 24 januari med anledning av de skärpta allmänna nationella råden.

Begränsade öppettider

Huvudbiblioteket kommer att vara helt stängt under julhelgerna, mellan 22 december och 6 januari. Från och 7 januari och fram till 24 januari kommer vi att hålla öppet två timmar om dagen – vardagar mellan 12 och 14 – så att studenter och anställda på KTH kan komma åt våra tryckta samlingar. På biblioteken i Kista och Södertälje har vi meröppet, vilket betyder att anställda och studenter kommer in med sina passerkort.

Lån och återlämning av böcker

Du kan återlämna böcker i bibliotekets bokinkast under alla tider på dygnet. Bokinkastet nås utifrån biblioteket, du behöver inte gå in i biblioteksbyggnaden för att återlämna dina böcker. vi kommer inte att ta ut några förseningsavgifter fram till och med 24 januari.

Böcker i våra externa magasin

Med anledning av de skärpta allmänna råden levereras för närvarande inga tryckta böcker eller annat material från KTH Bibliotekets externa magasin. Vänligen återkom efter den 24 januari med din beställning om det gäller fjärrinlån eller inköp av tryckta böcker. E-böcker och artiklar levereras som vanligt.

Åtkomst till elektroniskt material utanför campus

Som student eller anställd med ett KTH-konto har du automatiskt tillgång till allt elektroniskt material via biblioteket, även om du arbetar på distans.

Databaser och e-resurser

Våra e-resurser och databaser kommer du som student eller anställd på KTH åt som vanligt och det går fortfarande bra att beställa elektroniskt material.

Digital handledning

Vi erbjuder handledning och talboksintroduktion via zoom. Du behöver inte ha något särskilt program installerat, vi skickar en länk som du går in på när det är dags för handledning.

Kontakta oss

Har du frågor eller funderingar är du som vanligt alltid välkommen att kontakta oss.
E-post:
Chatt: 9.00-16.00