Sök på tagg
Kategoriserade artiklar på KTHs webbplats.
Antal träffar: 5
-
Lärarna vill arbeta mer med e-lärande
De flesta av KTH:s lärare vill arbeta mer med e-metoder i sin undervisning. Men tekniken och det digitala stödet släpar efter och matchar inte lärarnas behov fullt ut. Tiden är en annan bristvara, enligt en enkät som gjorts för att kartlägga lärarnas användning av e-lärande.
-
KTH Social kan spara flera timmars arbete
Alltfler lärare och studenter hittar fördelar med kommunikationsplattformen KTH Social. Den kan exempelvis både minska lärarnas administrativa arbete och vara ett effektivt pedagogiskt verktyg. Ända är det bara 5–10 procent av lärarna som använder plattformen. – Många avvaktar nog tills de vet att Social blir det som verkligen gäller, säger Linda Kann, lärare i datalogi.
-
Gör din röst hörd i Campi!
Nu kan du lufta dina åsikter i Campi och ge respons på tidningens innehåll. Campi har lanserat en kommentarfunktion.
-
Ny digital plattform för KTH:s lärare
En ny digital plattform för att hantera kurser och kommunicera med studenter införs vid KTH. Systemet, som heter Canvas, kommer att vara i bruk när vårterminen börjar.
-
”E-posten fungerar allt sämre”
En social plattform har slagit upp portarna på KTH:s webb. Under hösten testar ett 20-tal lärare KTH Social inom sina kurser. Stefan Östlund, skolchef på EES-skolan, tror att KTH:s sociala webb kan bli en framgång för den som vill ha en bättre dialog med sina studenter.