Användarvillkor för KTH:s konton i sociala medier
KTH har flera officiella konton i sociala medier. På den här sidan listas villkor och regler för alla användares inlägg i KTH:s sociala mediekanaler. Utöver KTH:s villkor kan även specifika användarvillkor gälla för varje konto.
KTH:s sociala medier ska vara välkomnande. Vi vill att så många som möjligt ska vilja diskutera, och vi eftersträvar därför en konstruktiv och balanserad dialog i våra sociala medier.
Regler för inlägg i sociala medier
Alla inlägg som görs i KTH:s sociala mediekanaler, samt även direktmeddelanden som skickas till KTH via sociala medier blir allmänna handlingar.
Generellt:
Vi eftersträvar ett kommentarsfält där våra användare håller sig till ämnet, behandlar varandra med vänlighet och respekt, uppmuntrar meningsfulla diskussioner och stöttar varandra.
Innehåll som inte är tillåtet i KTH:s sociala medier:
KTH:s konton i sociala medier modereras, och KTH kan därför välja att inte svara på och/eller ta bort omnämningar, kommentarer eller meddelanden som inte följer våra regler för inlägg. Användare som bryter mot reglerna kan även komma att blockeras.
Följande innehåll tillåts inte i våra kommentarsfält.
-
Grova svordomar eller förolämpningar.
-
Innehåll som bryter mot lagar, sekretess eller upphovsrätt.
-
Inlägg av kommersiell natur (reklam), eller inlägg som företräder kommersiella eller andra tredjepartsintressen.
-
Irrelevanta eller kränkande inlägg.
-
Länkar, bilder och videos utan sammanhang.
-
Spam.
-
GIF:ar.
Syftet med KTH:s sociala medier
Det övergripande syftet med KTH:s närvaro i sociala medier är att ge en djupare inblick i studier och forskning vid KTH samt KTH som studie- och arbetsplats. Vissa sociala medier kan dock ha mer avgränsade syften, de beskrivs då i anslutning till kontot.
Ansvar
-
I anslutning till kontot anges vem eller vilka vid KTH som är ansvariga för kontot. Om du har frågor relaterade till det enskilda kontot ska de ställas till respektive ansvarig.
-
KTH ansvarar inte för innehåll i inlägg publicerade av andra användare. Inlägg från användare ska inte betraktas som faktainformation från KTH, och de förmedlar inte nödvändigtvis KTH:s åsikter.
-
Annonser som kan förekomma på och i anslutning till kontot, kontrolleras inte av KTH och har ingen koppling till KTH.
-
KTH ansvarar inte för personuppgifter som publiceras av andra användare än av KTH.
Kontakta oss
Har du frågor eller kommentarer om KTH:s sociala medier kan du kontakta: socialmedia@kth.se .
Information om KTH:s verksamhet hittar du på KTH:s webbplats: www.kth.se