Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Publikationer av Karolina Isaksson

Refereegranskade

Artiklar

[1]
K. Isaksson och J. Alm, "Establishing bicycle logistics in urban areas—Experiences from entrepreneurs and local policy actors," Transportation Research Interdisciplinary Perspectives, vol. 13, s. 100556, 2022.
[3]
P. Hagbert, Å. Nyblom och K. Isaksson, "Approaching Change : Exploring Cracks in the Eco-Modern Sustainability Paradigm," Environmental Values, vol. 30, no. 5, s. 613-634, 2021.
[5]
K. Isaksson och P. Hagbert, "Institutional capacity to integrate ‘radical’ perspectives on sustainability in small municipalities: experiences from Sweden," Environmental Innovation and Societal Transitions, vol. 36, s. 83-93, 2020.
[7]
A. Paulsson och K. Isaksson, "Networked authority and regionalised governance : Public transport, a hierarchy of documents and the anti-hierarchy of authorship," Environment and Planning C : Politics and Space, vol. 37, no. 6, s. 985-1004, 2019.
[8]
Å. Svenfelt et al., "Scenarios for sustainable futures beyond GDP growth 2050," Futures : The journal of policy, planning and futures studies, vol. 111, s. 1-14, 2019.
[9]
K. Buhr, K. Isaksson och P. Hagbert, "Local Interpretations of Degrowth—Actors, Arenas and Attempts to Influence Policy," Sustainability, vol. 10, no. 6, s. 1899, 2018.
[11]
T. Rye och K. Isaksson, "Workshop 4 report : Criteria for successful collaboration," Research in Transportation Economics, vol. 69, s. 344-348, 2018.

Konferensbidrag

[14]
M. Henriksson, J. Witzell och K. Isaksson, "All Change or Business as Usual? : the Discursive Framing of Digitalized Smart Accessibility in Sweden," i Transportation Research Procedia, 2019, s. 625-636.

Kapitel i böcker

[15]
K. Isaksson, "Mobility transitions : The necessity of utopian approaches," i Green Utopianism : Perspectives, Politics and Micro-Practices, Johan Hedrén and Karin Bradley red., : Taylor & Francis, 2014, s. 115-130.

Icke refereegranskade

Artiklar

[16]
M. Malmaeus et al., "Riskabelt att tro att tillväxt ska lösa våra problem.," Svenska Dagbladet, 2018.
[17]
G. Finnveden et al., "Östlig förbindelse löser inte trängselproblemen.," Svenska Dagbladet, 2018.
[18]
K. Bradley et al., "Därför är ekonomisk tillväxt en risk," Dagens samhälle, 2016.
[19]
Å. Svenfelt et al., "Högst relevant att studera alternativ till tillväxt," Dagens samhälle, 2016.
[20]
M. Blinge et al., "Trafikverket på kollisionskurs med klimatmålen," Göteborgsposten, 2015.
[21]
U. Gunnarsson-Östling, K. Isaksson och K. Bradley, "Dags för miljörättvisepolitik," Tiden, no. 2-3, 2013.
[22]
K. Bradley, K. Isaksson och L. Orrskog, "Den hållbara staden börjar inte i formen," Arkitekten, no. 12, 2008.
[23]
K. Bradley, K. Isaksson och L. Orrskog, "Hållbara staden fångad i ett postpolitiskt vakuum," Arkitekten, no. 12, 2008.
[24]
K. Bradley, U. Gunnarsson och K. Isaksson, "Miljörättvisa : ett nytt perspektiv i svensk planering," PLAN – Tidskrift för Samhällplanering, vol. 3, 2007.

Kapitel i böcker

[25]
K. Isaksson, L. Eriksson och J. Witzell, "Discursive power dynamics affecting how climate targets are framed and integrated in national transport planning : The case of Sweden," i Discourse Analysis in Transport and Urban Development : Interpretation, Diversity and Controversy, Robin Hickman, Christine Hannigan red., : Edward Elgar Publishing Ltd., 2023, s. 39-51.
[26]
K. Isaksson, "Politics of paradigm shift : A story from Stockholm," i Handbook of Sustainable Transport, : Edward Elgar Publishing, 2020, s. 416-424.
Senaste synkning med DiVA:
2024-04-24 00:15:30