Resilience Thinking in Sustainable Planning

Innehåll visas utifrån dina val

Om du inte hittar någon sida, schemahändelse eller nyhet på din kurswebb kan det bero på att du inte ser den kursomgången/gruppen inom kursen som innehållet tillhör.

Veta mer om din kurswebb

Din kurswebb är sidorna för en kurs du prenumererar på. Du väljer sedan vilka omgångar/grupper inom kursen du vill ha information från. Är du registrerad på en kursomgång sköts prenumeration och val av kursomgäng automatiskt åt dig. Vill du ändra något av detta gör du det under Mina inställningar.

När du är inloggad på din kurswebb ser du:
  • Kursöversikt, nyheter och schema med information som är filtrerat utifrån dina valda omgångar/grupper inom kursen
  • Allmänna sidor för hela kursen
  • Kurswikin som är sidor som alla, lärare och studenter, kan skapa och redigera
  • Sidor som hör till de omgångar/grupper inom kursen du valt eller som valts för dig

Log in to your course web

You are not logged in KTH, so we cannot customize the content.

Welcome to the course Resilience thinking in sustainability planning!

The course is given within the Sustainable Urban Planning and Design Masters Program, as well as in the Environmental Engineering and Sustainable Infrastructure Master Program, but all eligible students are welcome to register for the course.

After passing the course the student should be able to:

  1. explain and use central concepts in resilience thinking
  2. discuss how these central concepts relate to each other
  3. reflect on and critically discuss resilience thinking in general and in relation to sustainable planning in particular
  4. apply social-ecological resilience in a planning context
  5. present written work in a scientifically sound way
  6. work in a collaborative project setting

The course consists of two parts. The first part focuses on the theories and concepts underlying Resilience Thinking (social-ecological systems, ecosystems, the adaptive cycle, regime shifts and thresholds, resilience, adaptability, transformability). The second part is a practical application of resilience in the form of a Resilience Assessment exercise (group project work) in relation to planning.

We use lectures, literature seminars, a study visit, home exam and a group project to reach the learning objectives of the course. The seminars, the home exam and the project work are the parts needed to complete the course.

Course literature and detailed schedule will be posted on Canvas for those registered for the course. The schedule in KTH social will be updated as soon as the course is planned in detail. Welcome!

Please contact course assistant Nathalie Bergame, course responsible Rebecka Milestad or examiner Sara Borgström for more information

Teachers

No activity in the past month. Go to News feed to see older activity

Feedback News