Applied Programming and Computer Science

Innehåll visas utifrån dina val

Om du inte hittar någon sida, schemahändelse eller nyhet på din kurswebb kan det bero på att du inte ser den kursomgången/gruppen inom kursen som innehållet tillhör.

Veta mer om din kurswebb

Din kurswebb är sidorna för en kurs du prenumererar på. Du väljer sedan vilka omgångar/grupper inom kursen du vill ha information från. Är du registrerad på en kursomgång sköts prenumeration och val av kursomgäng automatiskt åt dig. Vill du ändra något av detta gör du det under Mina inställningar.

När du är inloggad på din kurswebb ser du:
  • Kursöversikt, nyheter och schema med information som är filtrerat utifrån dina valda omgångar/grupper inom kursen
  • Allmänna sidor för hela kursen
  • Kurswikin som är sidor som alla, lärare och studenter, kan skapa och redigera
  • Sidor som hör till de omgångar/grupper inom kursen du valt eller som valts för dig

Log in to your course web

You are not logged in KTH, so we cannot customize the content.

For more information of the current course round, please see Canvas.

This course is given in English and is primarily directed to students in the Scientific Computing MSc program, KTH and the Physics MSc program, SU. The emphasis will be on selected material from Computer Science that is important for a person working with Scientific Computing.

The contents of the course will be covered by lecture notes, exercises and lab descriptions. There is no book covering the course, but references for further reading will be given.

The first part of the course will deal with data structures implemented in the Matlab language with cell arrays and structs. Based on these we can implement abstract data structures such as stacks, queues, records etc. Why Matlab? Because it is very important in Scientific Computing and should therefore be used for a first demonstration of data structures. Next part of the course introduces the C language and more abstract data structures to be implemented and exercised with in computer labs. 

 

Teachers

Feedback News