Computational Methods in Energy Technology

Innehåll visas utifrån dina val

Om du inte hittar någon sida, schemahändelse eller nyhet på din kurswebb kan det bero på att du inte ser den kursomgången/gruppen inom kursen som innehållet tillhör.

Veta mer om din kurswebb

Din kurswebb är sidorna för en kurs du prenumererar på. Du väljer sedan vilka omgångar/grupper inom kursen du vill ha information från. Är du registrerad på en kursomgång sköts prenumeration och val av kursomgäng automatiskt åt dig. Vill du ändra något av detta gör du det under Mina inställningar.

När du är inloggad på din kurswebb ser du:
  • Kursöversikt, nyheter och schema med information som är filtrerat utifrån dina valda omgångar/grupper inom kursen
  • Allmänna sidor för hela kursen
  • Kurswikin som är sidor som alla, lärare och studenter, kan skapa och redigera
  • Sidor som hör till de omgångar/grupper inom kursen du valt eller som valts för dig

Log in to your course web

You are not logged in KTH, so we cannot customize the content.

Simulation of car shape design

Course Overview

Computerized simulation technique is a fundamental component of the higher education and is a vital system, utilized in phenomenographic studies in science. The system offers recreation of an alternative reality in front of scientist’s eyes, giving an insight into the biggest and smallest scales (astronomy to nanotechnology) yet cannot be comprehended otherwise. The progress in computational technology and the advent of commercial codes equipped with user-friendly interface have facilities the introduction of computational fluid dynamic in undergraduate education promoting critique of various learning opportunities through visualization technique. Nevertheless the outcomes of each study is highly influenced by the ideas, approaches, knowledge in phenomena, mathematical rules and measures, computer science, cads, post processing and interpretation of the results. The user of such system acts as the facilitator and liaison between the real and virtual phenomena. The user should own the proper education, experience, emphasizing the relevance of the teaching strategy; understanding the key mechanisms in learning process. Unlocking the full power of computational fluid dynamic, some critical topics in educational area need to be addressed. One is to identify the learning process, approaches and methodology. 

Learning Outcomes

The main emphasis is on practical use of codes based on Finite Volume methods for subsonic incompressible and compressible recirculation flows.
In short the outcomes of the course are defined as:
•      Students should be familier with the theories and numeric of CFD.
•      Students should be able to use a commercial CFD tools
•      Students should be able the process involve in developing a geometrical model, modeling, applying appropriate boundary conditions, specifying solution parameters, and visualizing the results.
•      Students should appreciate the factors limiting the CFD solutions.

 Course Coordinator & Teachers

Reza Fakhrai reza@kth.se,  +46 (0) 8 790 7429, Course Examiner

Bahram Saadatfar, bahramsa@kth.se, +46 (0) 8 790 7429, Teacher

 Course Syllabus

Download the course Syllabus 

Teachers

Feedback News