Förändrad ansökan för utbytesstudier från HT2023

Publicerad 2023-09-19

Från och med höstterminen 2023 kommer ansökan till utbytesstudier göras två gånger per år, i november och februari, istället för en gång per år som tidigare. När du ska ansöka beror på om du läser hela din utbildning på KTH eller om du endast läser ett masterprogram vid KTH.

Du som läser hela din utbildning på KTH ansöker i november. Det gäller även dig som läser ett masterprogram men som tidigare har läst ett högskoleingenjörs- eller kandidatprogram vid KTH. Inför läsåret 2024/2025 kommer ansökan vara öppen 9-30 november.

Du som endast läser ett masterprogram vid KTH men som har tagit kandidatexamen på annat lärosäte i Sverige eller utomlands ansöker i februari. Inför läsåret 2024/2025 kommer ansökan vara öppen 9-29 februari.

Den sena ansökan, där du kan ansöka om utbytesplatser som inte tilldelats, kommer vara öppen en gång per år, i september.

Mer information om vad som gäller hittar du på Ansökan till utbytesstudier  och Behörighet och urval för utbytesstudier .