Avdelningens mentorsprogram

Avdelningen för lantmäteri – fastighetsvetenskap och geodesi erbjuder mentorsprogram

Avdelningen för lantmäteri – fastighetsvetenskap och geodesi har ett brett kontaktnät med branschen och näringslivet inom lantmäteriområdet. För studenter som läser inriktningar eller profiler:

• Geografisk informationsteknik
  • Mark- och fastighetsjuridik

erbjuder avdelningen ett stort urval av företag, organisationer och myndigheter som ställer upp med yrkesverksamma mentorer, bl.a. Trafikverket, Lantmäteriet, Sweco, Stockholms stad, Vesterlins med flera.

Syftet med mentorsprogrammet är dels att inspirera våra studenter inför deras arbetsliv genom kontakter med yrkesverksamma inom branschen och på så sätt göra våra inriktningar mer attraktiva, och i förlängningen öka kompetensförsörjningen inom dessa områden, dels att skapa mervärde även för de arbetsgivare som deltar i programmet.

För mer information om mentorsprogrammet, kontakta:

Innehållsansvarig:infomaster@abe.kth.se
Tillhör: Institutionen för fastigheter och byggande
Senast ändrad: 2024-01-29