Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

Supervised MSc and BSc theses

2025

Karlsson, Madeleine. Påverkar operatören punktligheten?: En studie om hur förseningar och inställda avgångar i pendeltågstrafiken beror på operatören. BSc thesis, KTH. 

Ljungström Armah, William. The Potential Relationship Between Capacity Utilization and Delays in Railway Freight Traffic: Implications for Socioeconomic Macroscopic Modeling. MSc thesis, KTH. 

2024

Dalgard, Stian Kreher. Navigating the future Rails: Enhancing Project Efficiency through Automatic Train Operations (ATO). MSc thesis, NTNU.  

Gulbrandsen, Sara Malme & Seyffarth, Torunn Elisabeth. Video Solution for Remote Train Operation. MSc thesis, NTNU. 

Nguyen, Anh Emelie. Hur påverkar tågvärdar förseningen?: En studie om hur pendeltågsförseningen påverkas med hänsyn till tågvärden. BSc thesis, KTH.  

2023

Kennerö, Jonas. Är pendeltågens stopp för långa: - En studie av Stockholms pendeltågs uppehållstider. BSc thesis, KTH. 

Kvarnefalk, Albin. Biltåg i Sverige: Förutsättningar för inrikes biltågstrafik. MSc thesis, KTH.

Niku Pourian, Tim. Effects of automation in railway on the capacity: At the example of the S-Bahn Stuttgart. MSc thesis, KTH. 

Talio, Teresa.  Flexible project management in highly regulated railway signaling projects. MSc thesis, KTH.

Wibing, Eric. Snabba godståg: En tidtabellsanalys i hastighetens betydelse för överflyttning av gods från väg till järnväg. MSc thesis, KTH. 

2022

Dalbom, Fabian & Abdulrada, Adnan. Komparativ studie av Autotransformatorsystem och Boostertransformatorsystem på den svenska järnvägen. BSc thesis, KTH. 

Jois, Nitin. Non-Conformity Management in a CENELEC Governed Project: Digital and Integrated Systems (D&IS). MSc, KTH. 

Lindbergh, Jakob. ATO on Citybanan to increase capacity and punctuality. MSc thesis, KTH. 

2021

Gosavi, Sneha. The Resilience of the Rail System for International Freight in Öresund Region in Case of Major Disruptions. MSc thesis, KTH.

de Graaf, Yari. Strategic passenger-oriented timetable design: Long-term timetable designs with minimised passenger inconvenience. MSc thesis, KTH. 

Smakic, Benjamin. Artificial Intelligence applications for railway signalling. MSc thesis, KTH. 

 


Profilbild av Emil Jansson

Portfolio

  • Supervised MSc and BSc theses