Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Inlämningsuppgift 1

1. Börja med att skriva om lärandemålen om det behövs.

2. Om du bara har/tänker ha ett enda examinationsmoment i kursen och vill skriva holistiska betygskriterier: hoppa till steg 5!

3. Gör en matris som visar vilka mål som examineras var (se ADK-exemplet).

4. Bryt ner lärandemålen i delmål så att varje delmål examineras på samma sätt i (den tänkta examinationen av) kursen. Notera hur varje delmål examineras.

5. Utforma betygskriterier för E (godkäntnivån) för varje delmål.

6. Markera vilka delmål som inte behöver ha kriterier på högre nivå än E.

7. Titta igenom gamla examinationsuppgifter och fundera över vad som brukar krävas för olika betyg. Vad borde krävas?

8. Utforma betygskriterier för A-nivån för varje delmål. Om du anser att ett delmål inte behöver ha kriterier på högre nivå än till exempel E så skriver du kriterier för den högsta nivån som används!

9. Utforma betygskriterier för C-nivån.

10. Skissa på hur betygskriterierna ska användas i examinationen. Kan flera delmål examineras med samma uppgift? Behövs flera uppgifter för att examinera ett delmål? Behövs olika uppgifter för olika betygskriterier?

Lämna in uppgiften i KTH Social senast 30 januari kl 24.00. Gå till gruppwebben och gör din inlämning där! Senast 11 februari ska du sedan granska och kommentera två andra kursdeltagares inlämningar.