Visa version

Visa < föregående | nästa >
Jämför < föregående | nästa >

Framtida utvecklingsområden/system

Här kan du lämna förslag till vad som ska vara nästa steg efter inlämningsuppgifter och kursutvärderingar.

Mentometersystem (clickers)

Göra anslag Sticky e.d.

EES-skolan har under många år haft web-baserade system för

• Anmälning till laborationer.
  • Administrativt stöd för examinatorer/handledare/administratörer kring examensarbeten, som bl a automatiskt uppdaterar maillistor till alla pågående exjobbare per avdelning.
  • Bokning av mötesrum, projektorer mm, med möjlighet att öven boka separata arbetsplatser i ett exjobbarrum.

Vi skulle naturligtvis bli glada om dessa funktionaliteter erbjöds på KTH-nivå, kontakta gärna Mats Bengtsson för mer information.

Grundkurser i matematik

På våra stora grundkurser i matematik skulle administrationen underlättas om följande fanns:

• Anmälningsformulär till kontrollskrivningar (KS). Idag använder vi formuläret för tentaanmälan på Mina Sidor, men det har en del nackdelar.
  • Ge information till varje student om i vilken sal de skriver en KS och vilken seminariegrupp de tillhör. Vi gör det via epost idag, vilket fungerar skapligt.
  • Redovisning av resultat från kontrollskrivningar, seminarier och bonuspoäng. Vi använder kodade resultatlistor idag men det är ett onödigt mellansteg och många tappar bort sin kod.
  • Inmatning av resultaten i förra punkten.
  • API för ovanstående. Detta är praktiskt när det är många studenter på kursen så att ned- och uppladdning av informationen kan automatiseras med skript.

/Tommy Ekola