Visa version

Version skapad av Anne Håkansson 2016-05-26 11:24

Visa < föregående | nästa >
Jämför < föregående | nästa >

FAQ - svar på vanligt förekommande frågor

Fråga: Vad händer om jag inte har mina poäng till 10 december men räknar med att jag får dessa i januari: Ska jag lämna in projektförslag ändå? Ska jag lämna ansökningsblanketten/ registreringsblanketten?

Svar: Om du vet du får dina poäng i januari och därmed uppfyller kraven för att start examensarbete, ska du lämna in projektförslaget i Bilda enligt anvisningar. Dock avvaktar du med den så kallade ansökningsblanketten/ registreringsblanketten till att du har alla poäng avklarade.

Fråga: Kan jag som student välja mellan betygsskalan P/F och A-F.

Svar: Ja, alla studenter som är antagna före 2015 kan välja betygsskola. Men observera att när registrering av examensarbete har gjorts går det inte att byta i efterhand. Således går det inte att ångra val av betygsskala.

Fråga: Vem ska fylla i registeringsblanketten?

Svar: Sida 1 ska fyllas i av någon av studievägledarna, vid drop-in, och Sida 2 ska fyllas i av utsedd examinator för examensarbetet.

Fråga: Var ska registeringsblanketten lämnas in?

Svar: I den vita postlådan, plan 4 utanför servicecentret.

Fråga: Vad bedöms i uppsatsrapporten?

Svar: Det som bedöms framgår av bedömningsmallen. Den finns att hämta via: https://www.kth.se/social/group/examensarbete-ict-sk/page/bedomningsmallar/