KTH:s Fastighetsutveckling med fastighetsförmedling får omdömet hög kvalitet av UKÄ

Publicerad 2024-03-14

Universitetskanslersämbetet (UKÄ) har utvärderat tio svenska fastighetsmäklarutbildningar. KTH:s kandidatprogram Fastighetsutveckling med fastighetsförmedling är en av endast tre utbildningar som anses ha hög kvalitet i utvärderingen.

Henry Muyingo

- Vi är förstås väldigt glada över att UKÄ ser kvaliteten på vår utbildning. Fastighetsutveckling med fastighetsförmedling utvecklas i ett nära samarbete med branschorganisationer. Dessutom så arbetar vi när det gäller just fastighetsförmedlingsspåret kontinuerligt i samråd med Fastighetsmäklarinspektionen (FMI) för att säkerställa att alla våra studenter får de kunskaper och färdigheter som krävs för att arbeta som registrerad fastighetsmäklare. Detta gäller också de som antas till våra uppdragsutbildningskurser, säger Henry Muyingo , programansvarig och universitetslektor vid institutionen för fastigheter och byggande.

Innehållsansvarig:infomaster@abe.kth.se
Tillhör: Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)
Senast ändrad: 2024-03-14