ERIC, a + t online library och fler nya resurser

Publicerad 2022-03-28

Du kan nu nå flera nya resurser via KTH Biblioteket!

ERIC

är en databas för the Educational Resources Information Center (ERIC) som är ett samarbete med the U.S. Department of Education. Databasen ger tillgång till utbildningsrelaterad litteratur och är kopplad till två tidskrifter: Resources in Education (RIE) och Current Index to Journals in Education (CIJE). Den innehåller mer än 1,3 miljoner poster och länkar till över 323,000 fulltextdokument från 1966 till idag. Du når den via Primo och databaslistan.

a + t online library

är en samling resurser från förlaget a + t publishers. Paketet inkluderar tidskriften a+t från nummer 29 och framåt samt Harvard GSD series. Alla a+t:s böcker, Density series on Housing och Hybrid series on mixed-use buildings ingår också i samlingen. Det gör även All packs of cards a+t, ett digitalt designverktyg för studenter samt The Housing Index, en katalog med 425 byggprojekt. Publikationerna är på engelska och spanska. Du når den via Primo och databaslistan.

Built Environment

är en tidskrift med ett tvärvetenskapligt och globalt perspektiv på samhällsplanering inom områden som arkitektur, bevarande, ekonomi, miljö, hälsa, hållbarhet, design och transport. Tidskriften publiceras kvartalsvis och varje nummer fokuserar på ett aktuellt tema, relevant för yrkesverksamma, forskare och studenter.

Science Translational Medicine

är en tvärvetenskaplig medicinsk tidskrift från 2009, utgiven av the American Association for the Advancement of Science. Den fokuserar på grundläggande, translationell och klinisk forskning av mänskliga sjukdomar.

Svenska skrivregler online

är en digital version av den tryckta boken med en layout som är anpassad för läsbarhet på skärm. Du når den via Primo och databaslistan.

Innehållsansvarig:biblioteket@kth.se
Tillhör: KTH Biblioteket