Till innehåll på sidan

Har du problem med åtkomst till bibliotekets resurser?

Publicerad 2023-04-27

Från och med torsdag den 27 april tas Single Sign On-inloggningar bort från vissa förlags plattformar (direktinloggning till bibliotekets resurser på förlagsplattformar).

Detta påverkar endast möjligheten att logga in som KTH-användare direkt på förlagens plattformar.

Du har precis som tidigare tillgång till bibliotekets alla resurser:

  • Automatiskt via ip-nummer när du befinner dig på campus.
  • Med KTH-inloggning via bibliotekets söksystem Primo  eller via VPN  när du befinner dig utanför campus.

Vi rekommenderar webbläsartillägget LibKey Nomad  för ett smidigt sätt att nå artiklar och e-böcker utanför campus.

Tveka inte att höra av dig om du har frågor – biblioteket@kth.se

Innehållsansvarig:biblioteket@kth.se
Tillhör: KTH Biblioteket
Senast ändrad: 2023-04-27