Inför avresan

Hej!

Det här är mitt första inlägg på bloggen vilket innebär att det börjar närma sig avresa. Jag kommer spendera vårterminen på University of Aberdeen som ligger i Skottland. På KTH läser jag mastern Innovationsledning och Produktutveckling på civilingenjörsprogrammet maskinteknik, och det är kurser inom detta jag kommer läsa i Skottland. Hösten har bjudit på en hel del oklarheter gällande Covid-19 och det har inte varit säkert att jag kommer komma iväg, men nu får vi hålla tummarna att allt går som det ska!

På fredag (21a) lämnar jag Stockholm för att ta ett flyg till Amsterdam där jag byter till ett flyg till Aberdeen. Boende har jag fixat sedan innan och jag kommer bo på campus (mer om det senare). Jag kommer anlända precis innan skolan börjar, kurserna börjar på måndag den 24e. Det innebär att jag kommer missa introduktionsveckan och inte kommer ha tid att lösa alla skolrelaterade saker (kursregistreringar och liknande) innan det faktiskt drar igång. När jag blev antagen av University of Aberdeen blev jag tilldelad en “Go Abroad Tutor” som jag har mailkontakt med och som kommer hjälpa mig med kursregistreringar när jag anländer.

Jag har förberett några inlägg som kommer upp nu i veckan om boende och kurser jag ska läsa. Jag kommer försöka skriva om lite allt möjligt här på bloggen men om det är några funderingar eller specifika frågor – tveka inte att lämna en kommentar så ska jag försöka besvara dom!

Jag hoppas ni vill läsa mer om mina förberedelser och mitt utbyte, men nu ska jag se till att spendera mina sista dagar i Sverige med mina nära och kära!

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!