Första skoldagarna

Igår hade jag min första föreläsning. Föreläsningarna här verkar vara antingen 1 eller 3 h, och de börjar lite när som helst så det är inte ett lika ”förutsägbart” schema som på KTH. Imorse gick jag genom Seaton Park till skolan, det var väldigt vackert! Lägger även in en bild på den fina bokhandeln där jag köpte min kurslitteratur.

Det är varmare här än i Sverige och våren kommer tidigare, jag börjar redan se folk gå utan jacka med tjocktröja!

Att gå till skolan från Hillhead (studentboende-området) tar ca 20 minuter, om man går långsamt!

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!