Skottlands pubar

Inte helt oväntat så spenderas mycket tid på stadens pubar. Det är många event som hålls på olika pubar (bingokvällar, quiz, tävlingar) och igår var vi på ett ställe som hade karaoke-kväll. En rolig del med utbytes-livet är att umgås med andra utbytesstudenter då ingen riktigt känner till staden eller vet hur allt fungerar, så man får ta reda på det tillsammans. Det är också roligt att alla inte har sina ”egna liv” utanför skolan med egna vänner och familj. Här är utbytesstudenterna en egen liten familj, och det blir lätt att man gör allt tillsammans. Det är väldigt roligt!

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!