Välkomstmiddag!

¡Muy corto!

Så här om dagen anordnades en välkomstmiddag från ERASMUS LIFE håll. Detta var den andra omgången och eftersom att jag missade den första (eftersom den hölls samma dag som jag åkte från Gandia till Valencia) så passade jag på att registrera mig på den här aktiviteten.

Spännande upplägg måste jag säga. Man betalade 15-16 euro till ERASMUS LIFE, beroende på om man gjorde det via internet eller på plats. I kontrast till normen i Sverige så var det billigare att betala på plats. Sedan blev man inbjuden till en WhatsApp grupp där vi fick mer info om plats och tid. Vi möttes alla studenter utanför deras kontor och gick sedan till en restaurang som hade bäddat inför vår ankomst.

På plats fick vi serverat tre olika tapas samt gratis påfyllning av sangria och öl. Därefter skrev man under på ett papper vad man önskade för middag. Mycket från Pizza, pasta till sallad och mackor.

Det var klart värt att gå då man fick lära känna fler människor som pluggade både på UPV och på andra universitet runtom i Valencia.

Jag lovar att nästa inlägg blir längre, men jag tänkte att ni kunde få en liten snabb uppdatering! För nu blir det att svida om till en fotbollsmatch!

¡Hasta pronto!

Hejsan! Jag heter Emil och är masterstudent på Medicinsk Bioteknologi. Just nu läser jag mitt femte år på Universitat Politècnica de València (UPV) via KTH:s utbytesprogram. Följ med mig i mitt bloggande där jag berättar om hur det är att leva och studera i Spanien! ¡Hasta luego!