Närbutiken

Hej!

Det har varit mycket med skolan och att försöka få mitt grupparbete att fungera fast än vi inte pratar samma språk..

Detta är vår närbutik som jag och Anna har upptäckt. Den spelar bara 90-talshits och är billigare än de stora butikerna vi handlat i innan. En mycket trevlig upplevelse att handla där!

Det är fortfarande förvirrande att betala då de i kassan inte pratar ett ord engelska men jag börjar lära mig vad de frågar efter så jag gissar rätt 80% av gångerna 🙂 (det är antingen, vill du köpa en påse? eller betalar du med kort eller kontant?). De pratar så fort så det är omöjligt att urskilja ord.

Masterstudent på KTH Arkitekturskolan som studerar sitt fjärde år på Tokyo City University via KTHs utbytesprogram.