TCU Arkitektur

Hej alla!

Idag har gränserna öppnat!! Så alla som vill komma och hälsa på kan komma nu 🙂

I skolan bär alla fortfarande mask, det är bara vi utbytesstudenter och några få japaner som börjat sitta i skolan utan dem. Men är det grupparbete eller att man sitter tajt brukar den åka på mest av respekt mot de andra som har på sig dem.

När vi träffade Tezuka första skoldagen sa han att om man inte vill ha mask på sig i skolan behöver man inte det men sen har han själv alltid på sig mask så det känns fel att inte ha det..

Andra ställen där alla bär mask är tunnelbanan, butiker och restauranger (tills du ska äta). På gatan har de flesta på sig mask men det känns mest som att det blivit en vana.

Förra veckan växlade vädret från 28 grader till 13 grader (på en natt) men nu har det jämnat ut sig till 23 grader. Perfekt för att ta en kaffe i solen på terrassen i skolan.

Master-bordet ser tomt ut men alla japaner var på föreläsning när jag tog bilden.

Masterstudent på KTH Arkitekturskolan som studerar sitt fjärde år på Tokyo City University via KTHs utbytesprogram.