Campus i Padova

Välkomna till rundvisning på campus här i Padova!

Runt området Portello finns de flesta universitetsbyggnaderna. På kartan nedan har jag markerat ut platserna där jag har mina kurser i rött. Det finns naturligtvis många fler men de flesta ligger i området som visas på kartan. Vanligtvis tar det inte mer än femton minuter att gå mellan byggnaderna.

Området ligger precis vid floden, och då byggnaderna är utspridda på båda sidorna finns det många broar mellan. Den mest kända är ’Porta Portello’ som är vackert utsmyckad. Låt oss börja med vägen till universitetet:

Sen har vi Portello, som är mest centralt:

Interdepartmental Complex A. Vallisneri, där jag emellanåt har kursen ’The Biology of Ageing’:

Dipartimento di Geoscienze, där jag har både ’The Biology of Ageing’ och ’Stem Cell Biology and Molecular Biology of Development’:

Dipartimento di Scienze Farmaceutiche, där jag har kursen ’Biologics and Biopharmaceuticals’:

Dipartimento Microbiologia e Virologia, där jag har kursen ’Advanced Biomedical Technologies’:

Det var allt för den här rundturen, ci vediamo!

Medicinsk bioteknik 5:e året, Università di Padova i norra Italien.