Vandring i Chulilla!

¡Hola!

Här kommer jag med en kamerarulle från min och min systers (Caisa) vandring som vi gjorde i lördags i området Chulilla som ligger ca en timme bort från Valencia med Buss.

Vi åkte med ett företag som heter Happy Erasmus som brukar anordna resor för främst studenter som studerar här i Valencia. Men, det visar sig att det går bra att vem som helst kommer och hänger på, när det kommer till dessa resor. Varken vanligt ID eller skol-ID efterfrågas, så om dina kompisar vill hänga med dig på en billig bussresa ut från Valencia så går detta bra också. Dock så skulle jag rekommendera att i så fall boka med Erasmus VIP då det brukar vara flest icke-studenter där.

Tillbaks till vandringen. Jag trodde att det var en kort vandring i Chulilla, så jag sa till min syster att det var kanske 6 km, men senare i bussen så sa gruppledaren att det skulle vara en lång dag på 16 km! Ooops!

Ajdå, men det gick bra än då. Lite skavsårsplåster behövdes och kanske en ipren. Men allt i allo fick vi se väldigt mycket här i den spanska naturen.

Chulilla kan jag rekommendera om du gillar att gå på en lång dagsvandring och vill se mycket natur. Bra att göra sådana här resor i början eftersom man brukar snappa upp en eller två nya kompisar som man kan hänga med under sitt utbyte. Chulilla bjöd på vacker natur, hängbroar, bra väder, men väldigt mycket uppför och nedför, så var beredd på det!

Imorgon bär det av till Montanejos!

¡Adiós!

Hejsan! Jag heter Emil och är masterstudent på Medicinsk Bioteknologi. Just nu läser jag mitt femte år på Universitat Politècnica de València (UPV) via KTH:s utbytesprogram. Följ med mig i mitt bloggande där jag berättar om hur det är att leva och studera i Spanien! ¡Hasta luego!