Ut på tur, aldrig sur!

Hei hei!

Jag har nu överlevt en hel vecka i grannlandet till väst och jag har haft en fantastisk tid här. Både att jag har träffat ett härligt gäng att umgås med samt att naturen i Trondheim är fantastisk.
De senaste dagarna har jag och mina vänner varit ute på tur, vilket bara är det norska uttrycket för att gå på en hike. Detta är extremt populärt bland norrmännen och alla är oerhört hurtiga. Trondheim är väl inte superkänt för sina höga fjäll, den högsta toppen är Storheia som är 565 möh, så antalet turer är tydligen ganska begränsat enligt norrmännen som vi pratat med.

Men detta stoppade inte oss från att utforska! Vi gick på två turer på två dagar, där vi ena dagen besteg Geitfjellet och andra dagen tog vi oss upp till toppen Storheia. Vädret var helt perfekt och vyerna från fjällen var helt fantastiska.

Om ni har ett sug för friluftsliv och att upptäcka nya saker så rekommenderar jag starkt att åka till Trondheim och gå på tur. Jag har aldrig gjort något sånt här förut och är därför kvitto att alla kan klara det! Det finns turer för alla olika svårighetsgrader. Vi tog en av de svårare vägarna, men jag tycker inte att det var överdrivet avancerat. Vattentäta skor är dock ett måste!

Imorgon börjar skolan men vi ska fortsätta gå på tur och ta oss ann den norska naturen!

Högsta toppen i Trondheim. Ska man byta ut norska flaggan mot en svensk?

Grabbarna tar en klassisk turistbild. Det blåste som f*n!
Sista stegen innan toppen är nådd.
Fin sjö uppe i fjorden. Notera Viktor som försöker finna fiskelyckan.
Hej! Jag heter Alexander och kommer blogga om mina utbytesstudier i Trondheim. Häng med på mina resor!