Till innehåll på sidan

Driftsinformation för KTH:s IT-system

  • Åtgärdat: Driftstörning Ladok

    Publicerad 2022-12-07

    Driftstörning Ladok

    Läs artikeln
  • KTH Res- bilersättning

    Publicerad 2022-12-07

    KTH Res- bilersättning

    Läs artikeln
  • Uppdaterat: Problem i KTH-RES

    Publicerad 2022-12-02

    Detta är delvis åtgärdat. Godkända utläggsrapporter skickas inte till attestanterna.

    Läs artikeln
  • Problem med reseorder i KTH-RES

    Publicerad 2022-12-01

    För närvarande går det inte att skicka en reseorder för attest.

    Läs artikeln
  • egenrapportering@kth.se

    Publicerad 2022-11-24

    Om du saknar ett mejl från egenrapportering@kth.se.

    Läs artikeln
  • Uppdatering: Artologik Survey & Report

    Publicerad 2022-11-15

    För närvarande, sedan klockan 10 onsdag 9 november, har Artologik Survey & Report inte kunnat skicka epost.

    Läs artikeln
  • SMTP -Tjänsten för utgående e-postleverans

    Publicerad 2022-11-09

    9/11 kl. 10.00 - Tjänsten för utgående e-postleverans (SMTP, smtp.kth.se) byts ut.

    Läs artikeln
  • Uppdaterat: Problem med plotterskrivarna

    Publicerad 2022-10-17

    Det kan förekomma vissa problem med plotterskrivarna

    Läs artikeln
  • Ny portal för beställningar och felanmälan till IT

    Publicerad 2022-09-30

    För beställning av hårdvara och tjänster för anställda, samt felanmälan och frågor

    Läs artikeln
  • Zoomklient

    Publicerad 2022-09-01

    Zoomklient- alla användare behöver minst version 5.11 på sina Windows, Linux ,läs platta och 5.11.6 på sina Mac datorer

    Läs artikeln
  • Uppdaterat: Adobe sign

    Publicerad 2022-06-20

    Uppdaterat: Adobe sign, Problem med att signera.

    Läs artikeln
  • Förändring av tjänsten klientbackup Code42

    Publicerad 2022-04-20

    Två nära förestående förändringar av tjänsten kommer att påverka alla användare.

    Läs artikeln
  • Viktigt! Epost med skadligt innehåll

    Publicerad 2022-01-24

    Klicka inte på bilagan i mail med ämnet "About your study plan" eller på länken i mail med ämnet "Covid-20".

    Läs artikeln
  • Byte av certifikat på Eduroam

    Publicerad 2022-01-17

    Certifikatet för Eduroam är bytt och man kan behöva ansluta på nytt

    Läs artikeln
  • Information gällande skapandet av nya Box konton för anställda

    Publicerad 2021-09-16

    Vi kommer inte längre att skapa nya Box konton för anställda eftersom vi avvecklar tjänsten på KTH till förmån för KTH OneDrive.

    Läs artikeln
  • Säkerhet för skrivare

    Publicerad 2021-08-13

    Sårbarhet i skrivarinstallationer

    Läs artikeln
  • Status på projektet för retroaktiv deaktivering av e-postkonton

    Publicerad 2020-03-05

    Enligt tidigare beslut (V-2019-0587) kommer KTH från och med 2019-10-01 börja deaktivera e-postkonton och övriga IT-resurser för personer som slutar på KTH.

    Läs artikeln
  • Information angående deaktivering av e-post/KTH-konto

    Publicerad 2019-10-01

    Enligt tidigare beslut (V-2019-0587) kommer KTH från och med 2019-10-01 börja deaktivera e-postkonton och övriga IT-resurser för personer som slutar på KTH. Deaktivering sker manuellt, på beställning ...

    Läs artikeln
  • Beslut om deaktivering av e-post när anställning, studier eller annan anknytning till KTH upphör

    Publicerad 2019-07-15

    Rektor har beslutat att häva den praxis som sedan 2002 inneburit att anställda och studenter fått behålla sina e-postadresser i kth.se-domänen även när de inte längre haft någon anknytning till KTH.

    Läs artikeln