Bli en Framtidsledare!

Publicerad 2024-04-19

Ord som närverkande och nätverkande är användbara i många sammanhang. Här i Södertälje använder vi båda begreppen för att stötta våra lokala företagare i både samtida och framtida utmaningar.

Strax innan jul hölls ett mingel för lokala aktörer hos Södertälje kommun där Amer Mohammed, branschledande expert inom AI (artificell intelligens), digitalisering, organisationsutveckling och företagskultur, förläste och inspirerade kring AI. Under detta mingeltillfälle träffades Hanna Forsberg, Försvarshögskolan, och Malin Pops Runsten, KTH, som båda är passionerat intresserade av livslångt lärande och ledarförmågor. Nu, efter fyra månaders intensivt arbete, lanserade vi tillsammans nätverksutbildningen Framtidsledarna under eventet ”God morgon Södertälje” den 15/4. Så otroligt roligt att få göra detta på samma arena som idén kläcktes. Och där Amer Mohammed än en gång stod för huvudnumret.

Syftet med Framtidsledare är att träna chefer och ledare i Södertäljetrakten i uthålligt ledarskap för att orka igenom alla de nödvändiga omställningar som ska till för att skapa fart, flexibilitet och förändring. Dessutom ska deltagarna få öva på att krisplanera och så coachning i att implementera dessa förbättringar i sin verksamhet. Tillsammans med Försvarshögskolan, Styrelseakademin i Södertälje samt Södertälje kommun kommer vi tillsammans genomföra fyra nätverksträffar under 2024 med start 21/5.

Vill du bli en Framtidsledare? Läs mer och anmäl dig på länken… Framtidsledarna – ett chefsnätverk för hållbart förändringsarbete | KTH