Ingenjör 4.0: Kompetensutveckling för framtidens tillverkning

Publicerad 2023-12-08

Nu har 13 svenska universitet tillsammans tagit fram kortare utbildningsmoduler som är anpassade till yrkesverksamma med ingenjörsbakgrund – Ingenjör 4.0.

Den snabba digitaliseringen inom industrin skapar nya möjligheter och ökad konkurrenskraft, men den ställer också nya krav på färdigheter och kunskap. Ingenjör 4.0 är ett digitalt kompetensutvecklingsprogram med fokus på framtidens tillverkning. Det riktar sig till yrkesverksamma med en ingenjörsbakgrund och är utformat för att passa in kompetensutveckling med arbetslivet. Modulerna kan kombineras för att skapa anpassade lärande vägar som motsvarar företagens och de anställdas behov.

Varje modul tar cirka 4 timmar per vecka under 5 veckor att slutföra. De följer en tydlig struktur och studierna kan för det mesta genomföras när det passar deltagaren bäst. Några webbinarier är schemalagda där du deltar i djupare diskussioner om utvalda ämnen tillsammans med lärare och meddeltagare.

Vi jobbar ständigt med att bygga ut kursutbudet och lanserar nya moduler kontinuerligt. Ta dig gärna en stund till att botanisera bland kurserna här: Learning modules  eller läs mer på hemsidan Ingenjör4.0 - Upskilling for future manufacturing

Finansierat av: