Anmäl dig till utbildningar om öppen vetenskap och hantering av forskningsdata - Nytt våren 2024

Publicerad 2024-03-08

Aalto-universitetet anordnar en avgiftsfri webbinarieutbildningsserie om hantering av forskningsdata och öppen vetenskap och inbjuder forskare, studerande och administrativ och teknisk personal från Unite! att delta.

Unite! strävar efter att vara en europeisk drivkraft för öppen vetenskap och innovation. Målet är att förbättra kompetensen inom öppen vetenskap vid partneruniversiteten och i samhället i stort.

"I vårt Unite! Horizon2020-projekt har vi undersökt bästa praxis och nuvarande luckor i de öppna vetenskapsinitiativen vid Unite!:s medlemsuniversitet. Att lära av varandra är kärnan i öppen vetenskap. Kom och träffa Aaltos forskarexperter och delta i diskussionen!"

(Antti Rousi, datarådgivare vid Aalto-universitetets forskningstjänster och Aaltos representant för öppen vetenskap vid Unite!)

Aalto-universitetets dataagenter är en grupp forskningsorienterade Aalto-anställda som stöder forskare och studerande i frågor som rör hantering av forskningsdata. Under det senaste läsåret fick deras utbildningsserie cirka 2 000 anmälningar.

Läs mer om webbinarierna på Unite!:s webbplats  (på engelska)