Krydda dina studier med internationella erfarenheter från europeiska tekniska toppuniversitet

Publicerad 2022-10-24

Besök Unite!:s virtuella mässa för studenter, onsdagen den 9 november 2022 kl 16-18, i den interaktiva plattformen Spatial Chat.

Är du intresserad av att utöka ditt internationella nätverk? Vill du komplettera dina studier vid andra europeiska universitet och lära känna den lokala kulturen? Eller vill du arbeta fram lösningar på stora samhällsutmaningar tillsammans med andra studenter runt om i Europa?

Besök Unite!:s virtuella mässa och botanisera bland studenterbjudanden framtagna av de nio universiteten i universitetsnätverket Unite!

Vilken typ av erbjudanden kan du förvänta dig?

• Gemensamma masterprogram
  • Projektkurser, vinter- och sommarskolor
  • Virtuella kurser i byggnadsteknik och energi
  • Språk- och kulturkurser
  • Praktikplatser
  • Studentengagemang: Buddy-system, studentfestival, U!Tåget, Europeiska studentmötet

Hur fungerar den virtuella mässan?

På den virtuella studentmässan den 9 november kan du botanisera i det breda utbudet av internationella studier och samarbetsmöjligheter som erbjuds genom Unite! Du kommer också att träffa studenter och personal från de nio universiteten och studentrepresentanterna för Unite!
Mässan äger rum i en interaktiv plattform, Spatial Chat, där du rör dig från rum till rum som på en vanlig mässa. Du kan besöka utställare, träffa medstudenter på kaféet och viktigast av allt chatta med de personer som ansvarar för varje erbjudande som du skulle tycka är intressant - de kommer att vara där redo att svara på alla dina frågor.

Du kan besöka mässan när som helst mellan klockan 16 och 18.

Mässan riktar sig till studenter vid de nio Unite!-universiteten - Aalto-universitetet (Finland), Grenoble INP-UGA (Frankrike), KTH (Sverige), Politecnico di Torino (Italien), Technische Universität Darmstadt (Tyskland), Technische Universität Graz (Österrike), Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (Spanien), Universidade de Lisboa (Portugal) och Wroclaw University of Science of Technology (Polen).

Hur registrerar du dig?

Anmäl dig här:  www.kth.se/form/6346bca1efb9300192851f6a
Anmälan senast 7 november. En länk till Spatial Chat kommer att skickas till anmälda deltagare den 8 november.