Unite! såddfond 2024

Publicerad 2024-01-12

Ansökningsomgången för Unite!:s såddfond pågår 15 januari till 15 mars 2024. Den här gången kan intresserade delta i ett virtuellt matchmaking-evenemang för att få kontakt med potentiella partner, så att fler projekt kan bli verklighet.

Unite!:s såddfond ger ekonomiskt stöd till innovativa, samskapande och samarbetsinriktade idéer från studenter, lärare och forskare inom hela Unite!-alliansen. Såddfonden ska stödja utveckling av attraktiva och mångsidiga aktiviteter och projekt, genom att hjälpa till att antingen säkra ytterligare medel för ett projekt eller för att möjliggöra utveckling av gemensamma, ambitiösa och innovativa idéer inom alliansen. Ansökan kan göras från den 15 januari till den 15 mars 2024.

Den främsta utmaningen för sökande till Unite!:s såddfond har varit att hitta potentiella internationella partner inom Unite!. För att underlätta detta har ett virtuellt matchmaking-evenemang planerats till den 16 februari 2024, från 14:00 till 16:00, vilket erbjuder en unik möjlighet att få kontakt med potentiella partners.

Syftet med Unite! är att vara en innovativ, samarbetsinriktad, inkluderande och hållbar allians. Genom sin ambition att uppnå excellens inom utbildning, forskning och innovation genom att skapa nya möjligheter bjuder Unite! lärare, undervisande enheter, forskare och forskningsenheter, studenter och studentföreningar att komma in med förslag till samarbetsprojekt. Finansieringen är öppen för alla ämnen och ämnesområden och riktar sig till både personliga, hybrida och rent digitala format.

Läs mer om Unite!:s såddfond och hur man ansöker på Unite!:s webbplats  (på engelska)