Unite! Studentfestival Lissabon 2023

En manlig och en kvinnlig student i sommarkläder mot en bakgrund med sommarfärger och en bro.
Publicerad 2023-03-06

Ta chansen att delta i Unite!:s studentfestival i juni i Lissabon. Lär känna studenter från andra tekniska universitet i Europa, möt olika europeiska kulturer och medverka i uppbyggnaden av ett nytt europauniversitet. Beviljas du deltagande får du dina reskostnader betalda.

Unite!:s studentfestival äger rum på Lissabons universitet från 29 juni till 1 juli 2023, med deltagande av studenter från alla nio universiteten inom Unite!-alliansen. Festivalen erbjuder nöjen, kulturmöten och samskapande aktiviteter för att stärka samhörigheten mellan studenter från de olika universiteten och för att utveckla Unite!.

För att få möjlighet att delta behöver du göra en ansökan och det finns 20 platser för varje universitet inom Unite!. Om du beviljas deltagande täcks kostnaderna för resor, boende och aktiviteter av ditt hemuniversitet.

Sista ansökningsdag är 15 mars 2023.

Läs mer och ansök på metacampus.unite-university.eu . Välj ”enroll” för att komma till informationen.