Att arbeta och utvecklas som lärare

Som lärare på KTH får du utmanande arbetsuppgifter inom forskning och undervisning. Vilket ansvar du tar i KTH:s grundutbildning och forskning beror på vilken typ av lärarroll du har.

För att trivas som lärare bör du vara målinriktad och självständig samtidigt som du är ödmjuk och lyhörd. Dessa personliga egenskaper är en förutsättning för att vara framgångsrik i ditt arbete.

Genom vår akademiska karriärväg Tenure Track strävar vi efter att rekrytera yngre personer till akademiska karriärtjänster och sedan ge dem förutsättningar för att långsiktigt utveckla sin excellens inom forskning och undervisning.

 Som lärare kan du också delta i olika samverkansprojekt och de pedagogiska utbildningar vi erbjuder.

Möt Karin, biträdande lektor

"I min roll har jag tre olika ansvarsområden – att forska, utbilda och handleda. Jag hoppas att min forskning ska bidra till att minska konsumtionen i samhället, samtidigt som vi har kvar en god levnadsstandard. Det som är bäst med att jobba på KTH är att man kan vara fri i tanken och verkligen tänka nytt."

Möt Wouter, professor

"Jag tycker att det finns väldigt goda förutsättningar för att bedriva forskning här på KTH. Som ledare för ett forskningsteam om åtta personer måste jag bland annat vara öppen för att någon annan kan ha en bättre idé än jag själv. Vi har en väldigt kreativ miljö, vilket gör att alla här gärna kommer till jobbet på morgnarna."

Innehållsansvarig:Personalavdelningen
Tillhör: Om KTH
Senast ändrad: 2016-01-25