Hoppa till huvudinnehållet

Jon-Erik Dahlin

Profilbild av Jon-Erik Dahlin

Om mig

Jon-Erik Dahlin har en bakgrund inom teknisk fysik (Civilingenjör från KTH 2001) och fusionsplasmafysik (Ph.D. från KTH 2006). Han har ägnat sitt yrkesliv åt hållbar energi och teknik för hållbar utveckling, och under det senaste decenniet åt lärande för hållbar utveckling. Jon-Erik är en erfaren universitetslärare som har utvecklat flera nyskapande pedagogiska verktyg. Han har arbetat som universitetslärare och varit programansvarig för flera utbildningsprogram på KTH, inklusive utveckling av flera helt nya ingenjörsprogram (bl.a. Civilingenjör i Energi och Miljö, KTH). År 2016 grundade Jon-Erik företaget Snowflake Education, som syftar till att hjälpa utbildare och ledare i utbildning över hela världen med att integrera hållbar utveckling i kurser och program.


Kurser

Bioteknik för ett hållbart samhälle (CB1170), lärare | Kurswebb

Ellära och styrteknik (ML1607), lärare | Kurswebb

Examensarbete inom farkostteknik, grundnivå (SA115X), assistent | Kurswebb

Examensarbete inom teknik och lärande, avancerad nivå (LT200X), lärare | Kurswebb

Hållbar produktion (ML2300), assistent | Kurswebb

Hållbar utveckling i industriell verksamhet (ML2304), lärare | Kurswebb

Hållbar utveckling och projektledning (CB1000), lärare | Kurswebb

Hållbara transportsystem (ML111U), examinator | Kurswebb

Industriell projektledning och projektstyrning (ML1616), assistent | Kurswebb

Industriell teknik och produktion (ML1618), kursansvarig, lärare | Kurswebb

Industriellt underhåll och driftsäkerhet (ML1619), kursansvarig, lärare | Kurswebb

Introduktion till design och produktframtagning (MF1061), lärare | Kurswebb

Maskinteknik, introduktionskurs (MF1001), lärare | Kurswebb

Maskinteknik, introduktionskurs (ML1110), lärare | Kurswebb

Rymden och hållbar utveckling (LT1047), lärare | Kurswebb

Teknik för lärare i åk 7-9 (LL137U), lärare | Kurswebb

Teknik och hälsa (FCH3101), lärare | Kurswebb

Profilbild av Jon-Erik Dahlin