Hoppa till huvudinnehållet

Sofie Kim

Profilbild av Sofie Kim

WEBBKOMMUNIKATÖR

Detaljer

Adress
BRINELLVÄGEN 8, PLAN 7

Om mig

Vad jag jobbar med på KTH

Sedan 2018 jobbar jag som webbkommunikatör och projektledare på Kommunikationsavdelningen (COM) som är en del av Verksamhetsstöd (VS) på KTH.

Sedan hösten 2022 är jag kommunikationsstöd till programledningen för förändringsprogrammet Framtidens utbildning.Lyssna gärna på vår livesända poddFikasnack för Framtidens utbildning– för kunskap och perspektiv på utbildningsutveckling både på KTH och i omvärlden. Efterlyssna på Spotify, YouTube eller textade i KTH Play.

Tidigare uppgifter och uppdrag på KTH

Kommunikationsstöd till Delportfölj utbildning (DPU), en av tre IT-delportföljer på KTH (2021–2023). Efterträdare är William Källback Winter.

Kommunikationsstöd till KTH:s särskilda arbetsgrupp för digitaliseringsstöd till lärare med anledning av Covid-19 (artikel om arbetsgruppen på Intranätet). Gruppens uppdrag började mars 2020 (jag började i september 2020) och avslutades 30 juni 2021.

Huvudingångsansvarig för Om KTH på kth.se – samordnade innehåll och redaktörer 2019–2023. Efterträdare är Amalia Kewenter.

Projektledare Programbeskrivningar 2020 (PB20): Utveckling av nya programbeskrivningar för KTH:s utbildningar på grundnivå till Utbildningskatalogen och Utbildningswebben i syfte att få fler presumtiva studenter att söka KTH:s utbildningar.

Skolkommunikatör: Under 2016-2017 ansvarade jag för webb (intranät och externa skolwebben) och forskningskommunikation på Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE). Med KTH:s nya skolorganisation som implementerades 1 januari 2018, upphörde ECE som organisatorisk enhet. Därmed flyttades KTH Biblioteket till KTH:s gemensamma verksamhetsstöd och Lärande blev institution på Skolan för industriell teknik och management (ITM).

Uppdragsutbildningskoordinator: Under 2014-2015 ansvarade jag för koordinering av utbildning och kommunikation på avdelningen KTH Professional Education som tillhörde Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE). Från och med januari 2016 är uppdragsutbildningsverksamhet på KTH omorganiserad; varje enskild skola på KTH är ansvarig för livslångt lärande.

Vad jag motiveras av

Jag drivs och motiveras naturligt av att jobba med verksamhet relaterad till:

  • Utveckling, oavsett om det rör verksamheter, system och processer eller organisationens, kollegornas och min egna.
  • Organisationens identitet, profil och image för en kommunikativ organisation.
  • Hållbart arbetsliv, som även innefattar förbättring/optimering av processer och system för att nå organisationens verksamhetsmål och visioner.
  • Kunskapsspridning och lärande.
Profilbild av Sofie Kim