Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Nyhetsflöde

Logga in till din kurswebb

Du är inte inloggad på KTH så innehållet är inte anpassat efter dina val.

I Nyhetsflödet hittar du uppdateringar på sidor, schema och inlägg från lärare (när de även behöver nå tidigare registrerade studenter).

Januari 2015
Schemahandläggare skapade händelsen 14 november 2014
kommenterade 26 januari 2015

KD2430 Nuclear Exam

 
Mars 2012
Februari 2012
Lärare Mats Jansson skrev inlägget 27 februari 2012
 
Lärare Mats Jansson skrev inlägget 24 februari 2012
 
Lärare Mats Jansson skrev inlägget 22 februari 2012
 
Lärare Mats Jansson skrev inlägget 13 februari 2012
 
Januari 2012
under Allmänt

Mats Jansson skapade sidan 22 januari 2012

 
Mars 2011
Anna-Maria Eriksson skrev inlägget 17 mars 2011
Lärare kommenterade 17 mars 2011

I guess you are referring to one of the problems in the exercises. I realize that the expression that should have been used in the problem is 'the efficiency of the isotope exchange' or maybe even better, 'complete isotope exchange was achieved and the ratio between tritium and hydrogen at the acidic positions were 1.7:1'

When using radiotracers, complete isotope exchange is important (Lecture 5). Complete isotope exchange means that the ratio between non-radioactive element and radioactive isotope of the same element is the same everywhere in the system.

An isotope exchange efficiency would be a measure of how efficient the isotope exchange would be. That would mean that a part of the non-radioactive elemets would not be irreversibly excluded from interacting with the rest of the system or that the system isn't in equilibrium. In the example we are referring to this would mean that you don't have sufficient information to solve the problem (you don't know how the ratio tritium/'acidic hydrogen').