Visa version

Jämför < föregående | nästa >

Kontakta utbildningsenheten

Studentexpeditionen

Till studentexpeditionen kan du vända dig när du har allmänna frågor som rör kursregistrering, omregistrering på kurs, resultatrapportering, omprövning av betyg eller annat. Studentexpeditionen hittar du inne i Servicecenter på plan 3.

Öppettider:

Måndag 12.00 -14.00
Onsdag 12.00 -14.00
Torsdag 12.00 -14.00

För avvikande öppettider, se länk

E-post: studentexp@ict.kth.se.

Studievägledning

Till studievägledaren kan du som student vid samtliga program på grundnivå vid Skolan för informations- och kommunikationsteknik vända dig, om du har frågor om bland annat studieplanering, kursval, studievanor och studieteknik eller återupptag av studier efter studieuppehåll.

Tjänsten är för närvarande vakant och förväntas vara tillsatt till april/maj. Vi uppdaterar denna sida så snart tjänsten är tillsatt.

E-post: svl@ict.kth.se (adressen hänvisar för närvarande till studentexp@ict.kth.se)

Drop-in: Drop-in tider (drop-in inställd i väntan på ny studievägledare, frågor hänvisas till Studentexpeditionen).

Internationell koordinator

Malin Hedberg är internationell koordinator och har hand om in- och utresande utbytesstudenter. Hon hjälper inkommande studenter med praktiska detaljer i Sverige och ser till så att utresande studenter är så väl förberedda som möjligt när de åker iväg. Malin sköter också kontakterna med våra partneruniversitet runtom i världen.

E-post: exchange@ict.kth.se

Drop-in: Drop-in tider

Tentamenssamordnare

Hit kan du skriva om du inte lyckas anmäla dig till tentamen via Daisy innan sista anmälningsdatum – till exempel om du har en äldre kurskod eller redan har ett betyg på den aktuella tentamen.

E-post: tentaservice@ict.kth.se

Programhandläggare

Sandra Hjert är programhandläggare för programmen på grundnivå och har hand om frågor om tillgodoräknanden, hjälp med förhandsgranskning inför examen samt examensgranskning.

E-post: sandrahj@kth.se