Deaktivering av e-post och KTH-konto för studenter
Efter att du avslutat dina studier på KTH deaktiveras din e-post och ditt KTH-konto. Här kan du läsa mer om vad det innebär.
KTH-konton och KTH-mejl är till för studerande och anställda på KTH och därför deaktiveras tjänsterna när du slutar studera på KTH. Det innebär att när du slutar på KTH kommer du inte kunna logga in på ditt KTH-konto och e-postadressen kopplad till kontot kommer sluta fungera. Eventuell automatisk vidarebefordran av e-post som kommer in till kontot kommer att upphöra. Den som skickar e-post till adressen kommer att få ett felmeddelande som säger att adressen inte finns.
Om det finns filer, e-post eller annan information som du vill ha kvar, måste du själv flytta eller kopiera dem till annan plats. De kommer inte att kunna återfås efter deaktiveringen av KTH-kontot.
Flytta e-post mellan olika konton
Om du vill fortsätta ha kontakt med KTH efter att du slutat
För studenter
- Registrera din privata e-postadress hos KTH Alumni för att få information och inbjudningar från KTH.
-
Uppdatera Ladok (student.ladok.se) med din privata e-postadress, så dina kontaktuppgifter är aktuella.
För doktorander
- Om du inte redan har ett ORCID-iD, skapa ett på KTH:s ORCID-applikation , och uppdatera din profil (orcid.org) .
- Registrera/uppdatera din privata e-postadress hos KTH Alumni för att få information och inbjudningar från KTH.
- Uppdatera Ladok med din privata e-postadress, så dina kontaktuppgifter är aktuella.